obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 4

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Een politici die opeens iets anders beweert. We willen het graag weten.
 Onderwerp afdrukken
Liever Bos dan Balkenende als premier
Bert2006
Minister Wouter Bos (Financiën) en zijn PvdA blijven profiteren van de bankencrisis: als kiezers zich nu zouden kunnen uitspreken over wie premier van Nederland moet zijn, dan scoort Bos 3 procent beter dan premier Jan Peter Balkenende.

Dat blijkt uit de vandaag gepubliceerde peiling van Maurice de Hond. Tijdens de parlementsverkiezingen twee jaar geleden, die vooral draaiden om de vraag of Bos dan wel Balkenende de meest geschikte premier zou zijn, won Balkenende de onderlinge strijd met een verschil van 8 procentpunten.

De PvdA profiteert net als vorige week opnieuw van het optreden van minister Bos: in de peiling krijgen de sociaaldemocraten er twee zetels bij. Ze zouden kunnen rekenen op 23 zetels.

Dieptepunt
Dat is tien zetels minder dan het aantal zetels dat de partij nu inneemt in de Tweede Kamer, maar wel acht meer dan het dieptepunt van vijftien zetels in een peiling enkele weken geleden.

De overige partijen zien hun zetelaantal nauwelijks wijzigen in de peiling van vandaag.

Aboutaleb
Verder peilde De Hond de stemming onder Nederlanders over de voordracht van staatssecretaris Ahmed Aboutaleb (Sociale Zaken, PvdA) voor het burgemeesterschap van Rotterdam. Bijna de helft van de ondervraagden (45 procent) noemt deze keuze positief.

Maar als er gekozen kan worden tussen de Maastrichtse burgemeester Gerd Leers (CDA) en Aboutaleb, dan krijgt Leers de voorkeur: 45 procent zou voor hem kiezen, tegen 36 procent voor Aboutaleb.

Bron: Elsevier.nl

Quote

En hoe zien de peilingen er straks uit als de rekening gepresenteerd wordt aan de burgers? Klaas Vaak heeft zand in vele oogjes gestrooid maar morgen zullen we gewekt worden met een ijskoude plas water in ons gezicht.
Want: Balkenende heeft onderhand zijn ongeschiktheid in al zijn regeer-periodes wel laten zien,en BOS is een MÉT de wind meedraaiende gladjanus....Sad

Gewijzigd door Bert2006 op 19 October 2008, 15:31
Niemand is volmaakt en perfect, laat `n ander in eigen waarde.
 
kiesverstandig
Hans Wiegel zei ooit in een discussie dat Sinterklaas toch echt bestond en wees daarbij naar Joop den Uil.

Daarmee aangevend dat je toch zelf je kadootjes koopt, oftewel een sigaar uit eigen doos.
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Liever Bos dan Balkenende als premier', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
Verdonk: Ik word vice-premier in nieuw kabinet Dit wil ik kwijt! : 2 15 Nov 2006
Bos en Balkenende in debat Invloed door te stemmen? : 1 05 Oct 2006
Hevige rellen Hongarije na leugens premier Een politici op een misser betrapt? : 2 19 Sep 2006
Pechtold hekelt leiderschap Balkenende Zoals de wind waait, waait mijn jasje : 1 15 Sep 2006
Balkenende bezoekt Afghanistan Politiek eigenbelang : 2 26 Aug 2006
Verwerkingstijd: 0.18 seconden
2,163,368 unieke bezoeken