obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Een politici op een misser betrapt? Deel het met ons
 Onderwerp afdrukken
Affaire-Duyvendak: VVD eist opheldering GroenLinks
kiesverstandig

Quote

Affaire-Duyvendak: VVD eist opheldering GroenLinks

VVD-Kamerlid Edith Schippers wil dat de partijtop van GroenLinks volledige openheid geeft nu blijkt dat de partij al jaren op de hoogte is van de inbraak van Wijnand Duyvendak.

Halsema moet volledige openheid geven, vindt de VVD
Dat heeft Schippers gezegd tegen elsevier.nl. Het is een ‘zeer kwalijke zaak’ dat de partijtop al jaren 'volledig op de hoogte' is van de zaak, aldus de vice-fractievoorzitter van de VVD.

‘Normaal gesproken bemoei ik me niet met andere partijen, maar nu wil ik toch graag weten wat de partij precies weet over de actie van Duyvendak,’ zegt Schippers.

Misdaad niet gemeld
Als de partij werkelijk in 2002, toen Duyvendak de Tweede Kamer inging, al wist van de inbraak in het ministerie van Economische Zaken, heeft de partij verzaakt een misdaad te melden.

De VVD’er vindt de gang van zaken vooral opvallend omdat de partij normaal gesproken altijd de maat neemt van anderen, maar het nu zelf laat afweten.

Kerncentrales
De onthulling van Duyvendak over zijn inbraak in het ministerie van Economische Zaken was gisteren voor het eerst op deze site te lezen. De oud-directeur van Milieudefensie, die zich absoluut niet druk maakt om de gevolgen, schrijft in zijn nog te presenteren boek ‘Klimaatactivist in de politiek’ dat hij betrokken was bij de roof van bouwplannen voor kerncentrales.

Andere politieke hebben met verontwaardiging gereageerd op de actie en de onthulling. In eerste instantie hield de partijtop van GroenLinks zich stil, maar vandaag kwam de partij met een serie verklaringen, waaruit bleek dat onder meer fractievoorzitter Femke Halsema en voorzitter Henk Nijhoff al jaren op de hoogte zijn en dat ze de inbreker blijven steunen.

Bron Elsevier


Hiermee is de integriteit van GroenLinks duidelijk geschaad. Het vertrouwen in de politiek neemt hiermee zienderogen af.
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
kiesverstandig
Duyvendak stapt op als kamerlid om zoal hij het zegt de beeldvorming te kunnen bestrijden. Mooi eufemisme voor het boetekleed aantrekken.

Hij moet wel van Groen Links houden om te vertrekken en zo de schade te beperken.

Wat vind U/
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Affaire-Duyvendak: VVD eist opheldering GroenLinks', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
PVV eist gewoon antwoord op Kamervragen Politiek eigenbelang : 1 02 Feb 2009
Inbraak Duyvendak: GroenLinks volledig op de hoogte Een politici op een misser betrapt? : 1 07 Aug 2008
Verdonk eist excuses van Aboutaleb Politiek eigenbelang : 3 18 Oct 2006
Nieuwe affaire Kamerlid Van Oudenallen Politiek eigenbelang : 2 18 Jul 2006
Verwerkingstijd: 0.07 seconden
2,163,560 unieke bezoeken