obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Stel het aan de kaak als u denkt dat een politici uit eigen belang handelt.
 Onderwerp afdrukken
Nieuwe affaire Kamerlid Van Oudenallen
beheerder
Het meest omstreden Tweede Kamerlid Gonny van Oudenallen heeft er een nieuwe affaire bij. Ze heeft jarenlang haar sociale huurwoning illegaal onderverhuurd, zeggen diverse buren in Nieuwe Revu van deze week.

Van Oudenallen huurde een sociale huurwoning in Amsterdam-West bij woningcorporatie Ymere. Maar daar woonde ze al jaren niet meer, zeggen buren. “Twee jaar geleden stond hier de verhuiswagen voor de deur” en “Er woont nu al tijden ene Oscar,” aldus buurvrouw Poelwijk. Ook de andere buurman Brekelmans bevestigt dat de woning niet meer door van Oudenallen wordt gebruikt. “Tegen mij hield ze een heel verhaal dat ze om gezondheidsredenen ergens anders woont. Volgens mij klopt er niets van.”

De beoogde illegale bewoner Oscar Middeldorp reageert zeer terughoudend als Nieuwe Revu hem hiermee confronteert: “Ik paste af en toe op het huis van Van Oudenallen en betaalde hier niets voor.”

Van Oudenallen woonde zelf aan de Weteringschans. Dat blijkt ook uit (de papieren versie van) het telefoonboek van Amsterdam, waar Van Oudenallen op twee adressen staat ingeschreven.

Hiermee heeft het kersverse Kamerlid jarenlang in strijd met haar huurcontract gehandeld. “Als een hoofdbewoner ergens anders woont, moet ze de huur opzeggen. Of ze er nu geld voor krijgt of niet,” aldus regio-directeur Eric van Kaan van woningcorporatie Ymere. Kaan zegt niet van plan te zijn om alsnog te procederen tegen Van Oudenallen: “We zijn allang blij dat die woning weer vrij komt.”

Zelf wil het Kamerlid niet reageren op de onderzochte feiten. “Wat ik met mijn sociale huurwoning doe, gaat niemand iets aan,” zegt ze in Nieuwe Revu.

Saillant detail is dat van Oudenallen “plotseling” na onderzoek van Nieuwe Revu op 15 juli van dit jaar haar huurwoning in Amsterdam West heeft opgezegd. Eric van Kaan van de woningcorporatie: “Je ziet wel vaker dat mensen eieren voor hun geld kiezen als ze onraad ruiken.”

Het is niet de eerste keer dat Gonny van Oudenallen in opspraak raakt. Als fractievoorzitter van de Amsterdamse partij Mokum Mobiel raakte ze verzeild in een ‘bonnetjesaffaire’. Duizenden euro’s aan uitgaven bleken niet te verantwoorden, stelde de gemeentelijke accountantsdienst van Amsterdam.

Sinds Margot Kraneveldt van de LPF begin deze maand haar Kamerzetel afstond, is Van Oudenallen – volgende op de lijst op de LPF – geïnstalleerd in de Tweede Kamer.

Bron: Nieuwe Revu
Politiek is elastiek, alles is rekbaar!

Doe mee, wees niet passief! De politiek bemoeit zich met jou! Dus bemoei je met de politiek!
 
karel
De gedachte aan een ijsberg is met temperaturen van rond de 30 graden lekker. Echter de associatie kwam met dit is vast nog maar het topje van de ijsberg! Dus mensen Kies Verstandig!
Politiek is, "Uitspraken doen en dan zeggen dat je het nooit gezegd hebt.".
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Nieuwe affaire Kamerlid Van Oudenallen', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
Belgische politie waarschuwt voor nieuwe vind-ik-leuk-knop Facebook Privacy : 1 13 May 2016
Affaire-Duyvendak: VVD eist opheldering GroenLinks Een politici op een misser betrapt? : 2 14 Aug 2008
Het nieuwe Rijkswapen Humor. : 1 19 Jun 2008
21.08.2006 Burger@Overheid.nl wil waarborgen voor gebruik nieuwe paspoort Privacy : 2 28 Aug 2006
Verwerkingstijd: 0.15 seconden
2,168,610 unieke bezoeken