obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 3

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Stel het aan de kaak als u denkt dat een politici uit eigen belang handelt.
 Onderwerp afdrukken
V/d Laan en Pechtold rollebollend over straat
kiesverstandig
Het is goed mis tussen Lousewies van der Laan en Alexander Pechtold. Eerder al maakten ze flink ruzie over het pardon aan niet behandelde dossiers van afgewezen asielzoekers en noemden ze elkaar "stijlloos" en "ongeloofwaardig", maar gisteravond sloeg de vlam opnieuw in de pan tijdens het laatste debat voor het einde van de verkiezingen van het lijsttrekkerschap van D66.

Het eerste onderwerp waar de twee over struikelden was de geloofwaardigheid van Pechtold. Van der Laan had al eerder gezegd dat ze hem ongeloofwaardig vond en dat zit hem nog steeds erg hoog. Op zijn vraag of ze hem geloofwaardig vond, antwoordde ze eerst dat ze vond dat hij zijn geloofwaardigheid niet van anderen af moest laten hangen. De leider van het debat nam hier geen genoegen mee en eiste een duidelijk antwoord. Dat werd een steek onder de gordel: "Alexander heeft gezegd dat ik niet nadenk voordat ik wat zeg - dat is eerder andersom het geval. Ik vind dat geen geloofwaardig verwijt."

Het volgende hete hangijzer was de vrijheid van onderwijs, en dan met name het probleem bij moslims. Van der Laan begon voorzichtig met "Alexander, vind jij het goed dat kinderen alleen maar opgroeien met hun geloofsgenoten?" maar Pechtold maakte meteen de stap naar de moslimscholen met "Nee, dat vind ik niet, maar in de Betuwe, waar ik woon, zijn ze misschien nog wel sektarischer bezig met kinderen dan op moslimscholen." Om Van der Laan uit haar tent te lokken, vroeg hij vervolgens of ze dan dus niet gewoon maar al het religieuze onderwijs moest verbieden. Niet alleen moslimscholen waren immers verkeerd bezig. Van der Laan hield zich hier op de vlakte door te antwoorden dat dit onderwerp zich niet leende voor simplificatie, voor oneliners, en dat hier dan maar eens rustig over nagedacht moest worden; dat dit geen ja-nee-onderwerp was. Dit kwam haar te staan op hoongelach vanuit de zaal.

Islamieten
Pechtold vroeg zich vervolgens af waarom het bij haar dan steeds over de islamieten moest gaan. Hierop ontstond een gekibbel tussen de twee, waarbij Van der Laan nijdig snauwde: "Houd nou toch eens op over die islamieten! Jij begint er steeds over, ik niet!" Pechtold zei toen dat hij het er iedere dag wel over wilde hebben, want "10 % van dit land is racist, 25 % zegt niets met buitenlanders te hebben en dat wordt ook gevoed vanuit dit soort politieke discussies. We moeten de onderbuik van Wilders niet stimuleren!" Van der Laan werd hierop woest en schreeuwde: "Jij zegt dat ik dat doe? Dat ik de onderbuik van Wilders stimuleer?" Het publiek genoot inmiddels erg van de strijd en joelde luid mee.

Pechtold zei achteraf dat hij nog niet wil zeggen of hij onder Van der Laan in de kamer wil als zij lijsttrekker wordt. Van der Laan vindt echter dat ze prima onder Pechtold zou kunnen dienen. Volgens haar is hun verstandhouding uitstekend. Ze zijn het weliswaar niet eens over bepaalde punten, maar ze zijn allemaal sociaal-liberalen en dus kunnen ze zonder problemen bij elkaar in de fractie zitten.


Bron: FOK
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
kiesverstandig
Het is gewoon poppekast beste mensen.Shock En wij zijn het publiek dat erin trapt. Sad

Natuurlijk is het nu moddergooien en rollebollen! Maar straks zijn ze weer poeslief.Cool
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'V/d Laan en Pechtold rollebollend over straat', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
Google mag straat filmen van CBP Privacy : 1 06 Aug 2008
Pechtold hekelt leiderschap Balkenende Zoals de wind waait, waait mijn jasje : 1 15 Sep 2006
Lousewies vd Laan neemt wraak! Politiek eigenbelang : 1 29 Jun 2006
Verwerkingstijd: 0.13 seconden
2,163,625 unieke bezoeken