obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Stel het aan de kaak als u denkt dat een politici uit eigen belang handelt.
 Onderwerp afdrukken
Frontale aanval Bert Bakker op Rita Verdonk
kiesverstandig

Quote

Frontale aanval Bert Bakker op Rita Verdonk

HOUDT RITA VERDONK zich eens koest, komt ze nog in het nieuws. Door toedoen van voormalig D66-Kamerlid Bert Bakker. ‘Het mens is echt te stom om voor de duvel te dansen’, zegt Bakker over Verdonk in een zaterdag verschenen interview met de Volkskrant. ‘Verdonk wakkert het racisme en de xenofobie aan, dag in dag uit. Verdonk gooit olie op ieder vuurtje. Omdat ze politiek gewin wil halen uit angst voor buitenlanders, voor de islam.’.
Verdonk laat zich niet door Bakker uit de tent lokken. ‘Ik vind niet dat het zo hoort’, reageerde de demissionaire minister op het VVD-congres in Papendal. ‘Over de inhoud kun je de discussie aangaan, maar dit is een persoonlijke aanval. Hier sta ik boven.’ Verdonk gaat overigens niet meer over het vreemdelingenbeleid: na een conflict met de Tweede Kamer over het generaal pardon moest ze dat deel van haar portefeuille vorige maand inleveren.
Afgelopen week heeft Verdonk, die bij de verkiezingen meer voorkeurstemmen kreeg dan Rutte, moeten beloven dat zij zich de komende tijd geheel zal richten op haar werk als Kamerlid, met als portefeuille onderwijs en jeugdzorg. De stichting Stem Rita Verdonk die haar steunde bij haar campagne voor het partijleiderschap, heeft ze moeten opheffen, net als haar persoonlijke campagne-website. Volgens VVD-leider Rutte betekent een rol in de oppositie ook dat de VVD de gelegenheid krijgt om zichzelf in alle rust opnieuw uit te vinden. De partij moet weer ‘maatschappelijk relevant’ worden, vindt Rutte, net als onder voormalig partijleider Frits Bolkestein. Rutte hoopt dat te bereiken door ruim de tijd te nemen om met de fractie alle standpunten uitgebreid tegen het licht te houden en zonodig aan te passen.
Of de VVD die rust is gegund, hangt in belangrijke mate af van de uitslag die de partij boekt bij de Provinciale Statenverkiezingen op 7 maart. Bij een tegenvallend resultaat is het vrijwel onvermijdelijk dat het leiderschap van Rutte opnieuw ter discussie komt te staan. En ook al heeft Rita Verdonk de stichting ‘Stem Rita’ opgeheven, in de VVD is niemand er gerust op dat ze geen ambities meer heeft om Rutte alsnog van de troon te stoten.

Bron Tubantia


Waar is meneer Bakker dan mee bezig?

Quote

"politiek gewin wil halen"

Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Frontale aanval Bert Bakker op Rita Verdonk', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
Rita Verdonk, trots op Nederland! Zoals de wind waait, waait mijn jasje : 1 18 Oct 2007
Verdonk: Ik word vice-premier in nieuw kabinet Dit wil ik kwijt! : 2 15 Nov 2006
Verdonk eist excuses van Aboutaleb Politiek eigenbelang : 3 18 Oct 2006
Zalm betreurt uitspraak over Verdonk Een politici op een misser betrapt? : 1 26 Aug 2006
Brief van Rita aan Ayaan ;) Dit wil ik kwijt! : 1 25 Aug 2006
Verwerkingstijd: 0.12 seconden
2,163,829 unieke bezoeken