obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 2

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Een politici die opeens iets anders beweert. We willen het graag weten.
 Onderwerp afdrukken
Parkeren grote auto wordt onbetaalbaar(der)
kiesverstandig

Quote

Parkeren grote auto wordt onbetaalbaar(der)

Als er een land goed is in het pesten van mensen die zich een grote auto kunnen veroorloven is het Nederland wel. Op gemeentelijk niveau probeerde Nijmegen al eens SUV’s buiten de deur te houden en dankzij onze krankzinnige BPM, energielabels en benzine-accijns wordt het uitzuigen van iedereen die zich een dure auto kan permitteren gegarandeerd. Dit is natuurlijk niet genoeg: er is een wetsvoorstel in de maak dat het mogelijk maakt extra hoge parkeertarieven voor ‘vieze diesels’ en SUVs te vragen.

Door een aanpassing van de Gemeentewet, die op dit moment nog het differentiëren van tarieven op basis van milieukenmerken verbiedt, moet dit in de toekomst mogelijk zijn.
Een aanpassing van de wet wordt in september verwacht, daarna kunnen de gemeenten naar hartelust criminele parkeertarieven vragen voor uw Mercedes ML 63 AMG, terwijl u buiten de stad dan luxueus in de file kunt staan, met dank aan Milieudefensie en de Raad van State.

Gelukkig zijn er nog politici die dit soort besluiten aanvechten. Tweede Kamerlid Paul de Krom (VVD), die al langer een strijd voert tegen het doorgeschoten autobeleid in Nederland uit in het Nederlands Dagblad zijn bezwaren tegen dit voorstel.

Ook de BOVAG is niet blij met dit voorstel. Bij monde van algemeen directeur Koos Burgman in de bovag-krant:

‘De mate van vervuiling hangt niet per definitie samen met de grootte van de auto; een SUV met roetfilter is net zo schoon als een kleine auto. Een grote wagen verbruikt weliswaar meer brandstof, maar dat betekent meer uitstoot van CO2, en dus opwarming van het klimaat, maar niet meer vervuiling of luchtkwaliteitsproblemen.’

De organisatie ziet daarom meer in het slopen van de oudste en smerigste diesels, maar dat levert natuurlijk geen extra geld op.

Het begint er aardig op te lijken dat de ecoridders inderdaad de overhand krijgen in Nederland…
Mijn advies: vooral niet te ambitieus zijn, niet te veel op proberen te vallen en gewoon proberen een grijze modale mus te worden, dan ben je er nog het best aan toe in Nederland.

Bron: www.autoblog.nl, Sir Smok alot


De auto is en blijft een melkkoe voor de regering! Sad
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Parkeren grote auto wordt onbetaalbaar(der)', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
auto's versturen privacygevoelige data naar de fabrikant Privacy : 1 28 Nov 2015
Betaald parkeren, bah! Dit wil ik kwijt! : 2 07 Nov 2010
Met kenteken parkeren in Amsterdam Privacy : 1 19 Jun 2008
Geen grote verschuivingen na het RTL4 debat Media invloed van kranten, radio en tv : 1 10 Nov 2006
Het "Grote Beloftenspel" komt op gang Zoals de wind waait, waait mijn jasje : 1 05 Sep 2006
Verwerkingstijd: 0.13 seconden
2,169,945 unieke bezoeken