obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 3

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Hier mag gezeurd worden. Houd het wel netjes!
 Onderwerp afdrukken
Een redenering: klopt die?
Bert2006
"Geen mens is goed genoeg om een ander mens zonder diens toestemming te regeren"!!!!

Quote

Dit is een citaat en inzekere zin nog toepasselijk ook, of niet!!!

Niemand is volmaakt en perfect, laat `n ander in eigen waarde.
 
kiesverstandig
100% mee eens.

Het enige zwakke punt in de redenering is wat is de definitie van toestemming en hoe vaak heb je dan toestemming nodig? En geldt die toestemming voor 1 punt of krijgt de regeerder mandaat om die toestemming naar goeddunken uit te breiden.

Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Bert2006

Quote

kiesverstandig schreef:
100% mee eens.

Het enige zwakke punt in de redenering is wat is de definitie van toestemming en hoe vaak heb je dan toestemming nodig? En geldt die toestemming voor 1 punt of krijgt de regeerder mandaat om die toestemming naar goeddunken uit te breiden.


Dat is met een zin duidelijk te maken:
welnu, door op iemand of zijn/of/haar partij te stemmen, kies je in zekere zin ook ervoor door hem/haar te laten regeren, al bevalt x-tal punten je niet. M.a.w.: je stemt in met het gegeven mandaat, of zeg ik dat verkeerd?
Niemand is volmaakt en perfect, laat `n ander in eigen waarde.
 
kiesverstandig
Dat klopt, waarbij je hopelijk als kiezer een weloverwogen beslissing neemt op basis van de voorhanden zijnde informatie.

Als echter blijkt dat de informatie niet juist of onvolledig was of veranderd door omstandigheden is de grondslag voor de toestemming verdwenen. En zal er nieuwe verkiezingen gehouden moeten worden.
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Bert2006

Quote

kiesverstandig schreef:
Dat klopt, waarbij je hopelijk als kiezer een weloverwogen beslissing neemt op basis van de voorhanden zijnde informatie.

Als echter blijkt dat de informatie niet juist of onvolledig was of veranderd door omstandigheden is de grondslag voor de toestemming verdwenen. En zal er nieuwe verkiezingen gehouden moeten worden.


Juist ja: dus als partijen bij verkiezingen een x-tal standpunten vooraf hebben verkondigd en men wordt daardoor als winnaar door meeste stemmen gepropageerd om ons te mogen regeren, kan het zijn dat men niet de juiste informatie hebben gegeven aan de kiesgerechtigden.
Dus dan is die toestemming vals en is de geloofwaardigheid weg,toch.
M.a.w.: de bevolking - wij met ons allen - laat zich aardig in de maling nemen ShockAngry
Niemand is volmaakt en perfect, laat `n ander in eigen waarde.
 
kiesverstandig

Quote

M.a.w.: de bevolking - wij met ons allen - laat zich aardig in de maling nemen


Inderdaad, een van de sleutelwoorden van deze site is niet voor niets poppenkast.
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Een redenering: klopt die?', te verwijzen!

BBcode:
HTML:
Verwerkingstijd: 0.11 seconden
2,163,537 unieke bezoeken