obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Een politici die opeens iets anders beweert. We willen het graag weten.
 Onderwerp afdrukken
Het "Grote Beloftenspel" komt op gang
karel
De voorlopige uitslag is op 22 november.
Dit spel wordt vooral door politici gespeeld met burgers, kiezers, als pionnen.
De speler moet trachten om zoveel mogelijk pionnen te verleiden om hun eigen vrijheid aan hem of haar over te dragen. De pion mag de speler kiezen aan wie hij het mandaat geeft om de komende vier jaar in zijn naam allerlei belangrijke beslissingen te nemen. Zelfs over hoeveel geld hij aan de speler moet afstaan.

Het spel heeft in eerste instantie 150 winnaars, verdeeld over een aantal groepen, partijen genoemd. De spelers zijn een paar honderd personen die het al in voorrondes gelukt is om op een lijst van een groep te komen. Daarnaast heeft elke groep nog helpers en coaches zoals hun bestuur, en in politieke baantjes over het land verspreid.
Ook hebben de meeste groepen een supportersclub waarvan overigens de ledenaantallen teruglopen.

Groter is het aantal supporters dat op de een of andere manier profiteert van uitkeringen of betalingen vanuit de overheid. Die zullen zeer geneigd zijn om zich als pion te gedragen en hun mandaat aan een van de spelers beschikbaar te stellen. Zij zijn bang anders hun voordeel te verliezen.

Dan is er nog een groot aantal dat helemaal niet weet wat er eigenlijk gebeurt, maar die zodanig gebrainwashed is dat ze denken dat wel moeten meedoen of zelfs nog denken dat hun stem iets uitmaakt om veranderingen te brengen. Hun democratisch "recht" of democratische "plicht" worden veel als argumenten gebruikt.

Er is echter een nog kleine groep van personen die door hebben wat er aan het gebeuren is. Die doorzien de vaagheid van de beloften en de drang om macht van politici. Die besluiten om hun mandaat niet af te geven. Zij gaan ofwel blanco stemmen, waardoor ze wel communiceren dat ze het spel accepteren, ofwel ze gaan helemaal niet stemmen. Dit laatste zowel om morele als om praktische redenen. (Zie elders op de Vrijspreker)
Hoe meer succes deze groep heeft, hoe eerder het mogelijk wordt om weer in een vrije maatschappij te leven.

Het Grote Beloftenspel wordt gespeeld met "Beloftes"en met "Angsten".
Beloftes zoals:
-Als je op mij stemt, krijg je 500 euro.
-Als je op mij stemt, krijg je gratis kinderopvang
-Als je op mij stemt, hoef je minder belasting te betalen
-Als je op mijn stemt, worden straks allerlei regels afgeschaft
-Als je op mij stemt, zul je je hypotheekaftrek behouden
Enz. kijk maar in de krant en je ziet nog veel meer beloftes

Angsten zijn de anders wapens:
-Als je op hem stemt, komen er nog meer regels
-Als je op hem stemt, wordt je straks op je AOW gekort
-Als je op hem stemt, krijg je straks sociale dienstplicht
-Als je niet op mij stemt, zul je straks in vervuild milieu leven
-Als je niet op mij stemt, blijft de dreiging voor terroristen
Enz.

Per groep, partij, spreken de spelers met elkaar af met welk van die wapens en slogans ze strijd zullen aangaan.

De uitslag komt op 22 november, de dag waarop de pionnen naar de stembus kunnen gaan (of niet) en wanneer de afgegeven mandaten worden geteld.

Dan zijn er 150 winnaars. Die gaan dan feest vieren, want zij zijn voor jaren onder de pannen en kunnen dan leuke dingen gaan doen.
Op hun feest worden dan alle gedane beloftes en programma's in de prullenbak gegooid, en voor de spelers die geen prijs gewonnen hebben, wordt gezocht naar een troostprijs in een of ander leuk baantje.

Dan komt ook de tweede fase van het beloftenspel echt goed op gang: het "machtsverdeelspel".
Daar komen we nog op terug.


Bron: Vrijspreker
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Het "Grote Beloftenspel" komt op gang', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
De politieke trein in Den Haag komt deze week goed op gang. Invloed door te stemmen? : 2 28 Aug 2006
Verwerkingstijd: 0.11 seconden
2,169,833 unieke bezoeken