obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 3

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Met steeds meer electronische mogelijkheden moeten we onze privacy goed in de gaten houden en ons niet laten meeslepen door (angst voor terroristische) sentimenten.
 Onderwerp afdrukken
Disney wil vingerafdrukken van bezoekers
karel
Bezoekers van de Disney-pretparken in Orlanda, Florida moeten binnenkort hun vingerafdrukken laten scannen voordat ze naar binnen mogen. Disney World, dat jaarlijks tientallen miljoenen bezoekers trekt, maakt nu ook al gebruik van vingerafdrukidentificatie. Het nieuwe systeem is geavanceerder en slaat de vingerafdrukken een maand lang op. De identificatiemethode is bedoeld om bedrog met toegangskaarten te voorkomen. Privacybeschermers vinden dat Disney bezoekers onvoldoende voorlicht. Zo staan er bij de ingangen van de parken geen borden met informatie over welke informatie wordt opgeslagen. Ook wordt bezoekers niet verteld dat het vingerscannen niet verplicht is. Een paspoort of rijbewijs tonen mag ook. Volgens het Electronic Privacy Information Center is het scannen van vingerafdrukken bovendien een buitenproportioneel zware controle van pretparkbezoekers.


Bron: NRC Weblog
 
karel
De vingerafdruk van bezoekers nemen? Belachelijk! Dit is het laten wennen van het publiek aan dit soort technieken. Zodat ze in de toekomst dit soort electronische bewaking zonder argwaan zullen slikken. Ik wil het niet! Ik ben ook een van de mensen die zijn Airmiles anoniem spaart! (Jawel even wat doordrammen bij AH en je kunt je Airmiles spaarkaart zonder NAW gegevens in ontvangst nemen.) Grin
Bedrijven hoeven mijn uitgave patroon niet te kennen. Sterker nog ik vind het niet wenselijk dat ze dit kennen! Angry
Gewijzigd door karel op 01 September 2006, 22:09
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Disney wil vingerafdrukken van bezoekers', te verwijzen!

BBcode:
HTML:
Verwerkingstijd: 0.14 seconden
2,170,650 unieke bezoeken