obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Denk u door te stemmen invloed te kunnen uitoefenen?
 Onderwerp afdrukken
Stemmen op 4 juni voor het europees parlement
kiesverstandig
Op 4 juni mogen we stemmen voor het Europese parlement.

Ik hoop dat u uw stem wijzer uitbrengt dan de vorige keer en nu het motto KiesVerstandig hanteert. Wink


Op wie stemt u tijdens de verkiezingen van het europees parlement?

Geef uw mening op wie we moeten stemmen of juist niet. Zo maken we onze eigen stemwijzer!
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Mo
Eigenlijk is het verdomd moeilijk om als een soort stemwijzer te fungeren. Het stemmen wordt toch deels bepaald door subjectieve keuzes die je maakt ten aanzien van wat jij graag gerealiseerd zou willen zien.
Ik zou daarom dan ook eigenlijk het liefst stemmen per onderwerp of onderdeel. Dus kiezen op onderdelen zoals justitie of sociale zaken of onderwijs of woningbouw of....etc.

Ik heb eigenlijk op dit huidige moment niet duidelijk 1 partij die ik mijn stem exclusief waard vindt.
Onder jouw postings staat bijvoorbeeld zo de wind waait......... Ik vind de politici momenteel eigenlijk net zoals die wind of eigenlijk nog meer zoals een drol in een vergiet die niet weet welk gaatje die uit moet. Is misschien wat cru gezegd, maar ik vind momenteel zowel landelijk als europees geen echt bevlogen politici.

Geen echte politici maar meer mensen die het of voor de status doen, of voor alleen de poen of om te trachten alleen hun naam gevestigd te krijgen. Niet echt politici dien in het belang van allemaal ergens voor durven te vechten of zich voor het publiekelijk belang inzetten. Ze weten vaak niet eens wat zich in het dagelijkse leven afspeelt.

Laatst sprak ik iemand die dus de stelling had, dat ie wel altijd stemt maar alleen op onnozele kleine partijtjes om zo zijn stem als proteststem te laten gelden.

Zit wat in.

Gr
Mo
 
kiesverstandig

Quote

Mo schreef:
Laatst sprak ik iemand die dus de stelling had, dat ie wel altijd stemt maar alleen op onnozele kleine partijtjes om zo zijn stem als proteststem te laten gelden.


Ik benader het anders! Maak wel gebruik van je stemrecht, maar niet om te stemmen maar om je stem ongeldig te maken en zo niet mee te doen aan de poppenkast.

De reden waarom ik deze website heb gemaakt staat midden onder op de voorpagina. Ik zal het hier nog een keer herhalen.

Quote

Stemniet100[1]

Een grote groep mensen maakt geen gebruik van hun stemrecht.
Ik wil U oproepen toch te gaan stemmen, maar dan om Uw stem ongeldig te laten verklaren!


Misschien herkent u zichzelf in een van onderstaande redenen;

- geen enkele partij / politici verdient mijn stem.
- ik heb toch geen invloed.
- wat ik ook kies, politici zitten er voor hun eigen belang.
- die spelletjes in Den Haag ben ik zat.
- ze houden mekaar toch de hand boven het hoofd.
- macht corrumpeert.

Mijn missie met deze website is U aan te sporen toch van Uw stemrecht gebruik te maken!

Als U niet stemt dan;

- wordt U tot de zwijgende meerderheid gerekend.
- geeft U eigenlijk aan dat U het wel best vind zo.

Om te laten zien dat U het anders wil, maakt U toch de gang naar de stembus! Maar zet u een groot kruis over het stembiljet om uw stem ongeldig te laten verklaren!. Dit kan anoniem!

Verloopt de verkiezing per stemcomputer, geeft U dan bij het afgeven van de oproepkaart aan dat u uw stem ongeldig wilt laten verklaren!. Je wordt echter met naam en toenaam geregistreerd als stemweigeraar en dat is onacceptabel!

Stem ongeldig verklaren, is iets anders dan blanco stemmen, ook dan is uw stem ongeldig! Maar wordt uw komst wel in het opkomstpercentage meegenomen en doet U mee aan de poppenkast. Ook is het mogelijk dat op basis van kiesdrempel en opkomstpercentage toch nog "rest" zetels verdeeld worden.

Op deze wijze kunt U aan de politiek in Den Haag de boodschap overbrengen dat het anders moet!
Tot de volgende verkiezingen kunt u hieronder uw stem laten gelden! smile


Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Mo
Ongeldig verklaren is het overwegen zeker waard!

gr
Mo
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Stemmen op 4 juni voor het europees parlement', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
Belgische politie waarschuwt voor nieuwe vind-ik-leuk-knop Facebook Privacy : 1 13 May 2016
Speciale Google zoekmachine voor partijprogramma's Invloed door te stemmen? : 1 27 May 2010
PvdA stoot kiezers af door keuze voor Job Cohen! Een politici op een misser betrapt? : 1 18 May 2010
Wie krijgt jouw stem 4 juni? Verkiezingsbeloftes, waarmaken of breken : 4 16 Jul 2009
Oplossingen voor privacyschending Privacy : 1 25 Jan 2009
Verwerkingstijd: 0.13 seconden
2,168,645 unieke bezoeken