obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 3

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Stel het aan de kaak als u denkt dat een politici uit eigen belang handelt.
 Onderwerp afdrukken
Raadsleden bedreigen fractieleider!
kiesverstandig
Fractieleider Duco Bodewes van D66 Nijmegen is in de afgelopen weken meermalen bedreigd door collega-raadsleden van andere partijen. Hij moest zijn mond houden over een eventueel burgemeestersreferendum, anders zou D66 in de komende vier jaar niets meer voor elkaar krijgen in de gemeenteraad. De manier waarop hem dat te verstaan is gegeven kan niet meer beschouwd worden als het uitoefenen van zware politieke druk, zo bevestigde de geschokte fractievoorzitter donderdag.

Bodewes zit pas drie maanden in de gemeenteraad. Hij is, zegt hij, ontdaan over wat hem is overkomen. "Het past niet in een democratie dat mensen niet zouden mogen zeggen wat ze denken. Het kan niet zo zijn dat de politieke cultuur in Nijmegen zo functioneert dat enkele raadsleden van tevoren desnoods afdwingen welke onderwerpen aan de orde mogen komen."

De Nijmeegse raad heeft deze week een profielschets opgesteld voor een opvolger van burgemeester Guusje ter Horst, die per 1 januari vertrekt. D66 wilde daarvoor een stadsreferendum organiseren, maar daar voelden andere fracties in de raad niets voor. Een meerderheid van de Nijmeegse bevolking was er overigens wel voor. "In de laatste drie weken ben ik door een aantal personen van een aantal partijen daarover zeer dreigend toegesproken en dat vind ik schandalig", aldus Bodewes.

GroenLinks en de SP, die tot de grootste fracties in Nijmegen behoren, hebben Bodewes meteen gevraagd man en paard te noemen. Dat wil de D66-leider niet: "Het gaat me niet om personen, het gaat mij om het functioneren van de democratie. Wie mij precies hebben bedreigd vind ik niet relevant, al heeft het er bij mij behoorlijk ingehakt."

Bodewes heeft het door D66 gewenste referendum overigens toch wel aangekaart bij het opstellen van de profielschets. "Ik hou mijn rug recht en laat me niet bedreigen. Door niemand. En nu maar afwachten of onze tweemansfractie deze raadsperiode nog mee mag doen."

Bron: NieuwNieuws
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Raadsleden bedreigen fractieleider!', te verwijzen!

BBcode:
HTML:
Verwerkingstijd: 0.08 seconden
2,169,924 unieke bezoeken