obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 2

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Stel het aan de kaak als u denkt dat een politici uit eigen belang handelt.
 Onderwerp afdrukken
Kabinet voelt niet voor wijziging kiesstelsel
kiesverstandig

Quote

Kabinet voelt niet voor wijziging kiesstelsel
18 april 2008


Het kabinet ziet niets in herziening van het kiesstelsel. Het schrijft dat in een reactie op het advies van het Burgerforum Kiesstelsel. Het Burgerforum pleitte ervoor kiezers de mogelijkheid te geven een stem uit de brengen op een partij of een persoon. Verder stelde het forum voor de voorkeurstem een groter gewicht te geven.

Het kabinet vindt juist dat de verbinding tussen politieke partijen en de samenleving moet worden hersteld. Een groter belang van de voorkeurstem zou dat doorkruisen. Verder vreest het kabinet dat de verkiezingsstrijd meer zal gaan tussen kandidaten van dezelfde partij, dan tussen kandidaten van verschillende partijen.

Van de aanbevelingen wordt wel overgenomen een oproep aan politieke partijen om afsplitsingen te voorkomen en om geen lijstduwers op de lijst te zetten. Verder komt er een Handvest verantwoordelijk burgerschap en wordt er gedacht over verbreding van de kennis over de Grondwet.


bron: persbericht ministerraad


Van Amerikaanse toestanden tijdens de verkiezingen ben ik ook geen voorstander, maar dit kabinetsstandpunt slaat alles. Hieruit spreekt overduidelijk afkeer van verandering. Zo dicht je de kloof tussen politiek en burger dus nooit.Shock
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Kabinet voelt niet voor wijziging kiesstelsel', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
Belgische politie waarschuwt voor nieuwe vind-ik-leuk-knop Facebook Privacy : 1 13 May 2016
Rechtszaak Wilders, wel of niet terecht? Algemeen : 1 22 Oct 2010
Speciale Google zoekmachine voor partijprogramma's Invloed door te stemmen? : 1 27 May 2010
PvdA stoot kiezers af door keuze voor Job Cohen! Een politici op een misser betrapt? : 1 18 May 2010
'Stempotlood niet betrouwbaar' Kiesstelsel landelijk : 1 05 Mar 2010
Verwerkingstijd: 0.06 seconden
2,170,777 unieke bezoeken