obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 4

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Wat heeft de media voor invloed op publiekelijke uitspraken tijdens openbare debatten?
 Onderwerp afdrukken
Persoonlijke mening relevant of niet???
Bert2006
Wethouders en gemeenteraadsleden van Turkse afkomst houden zich op de vlakte over hun standpunt in de Armeense kwestie. Nu eerder deze week twee CDA’ers en één PvdA’er van de kieslijsten werden geschrapt, branden de meesten zich liever niet aan de vraag of in 1915 genocide is gepleegd op het Armeense volk.

Korte reacties:
Utrechtse raadslid Yucel Aydemir: "Tot nu toe is er weinig objectiefs over te lezen geweest; laat onafhankelijke historici er maar op afgaan."

Amsterdamse PvdA-gemeenteraadslid Derya Kaplan: ‘echt belachelijk’, noemt zij de belangstelling voor de historische kennis van politici van Turkse origine.
"Ik was acht maanden toen ik naar Nederland kwam. Ik ben Amsterdams raadslid. En nu is het van belang wat ik van de Armeense kwestie vind?"
Ze zegt voortaan liever over de echte problemen in de hoofdstad te worden bevraagd.
Collega-raadslid Sadet Karabulut verwondert zich: "Typisch dat mijn mening hierover ineens interessant is. Ik weet er niet meer van dan andere Nederlandse politici. En ik ga me er zeker niet extra in verdiepen omdat ik toevallig een Turkse achtergrond heb."

Rotterdamse PvdA-wethouder Hamit Karakus voelt zich ongemakkelijk bij de kwestie. "Ik heb het gevoel dat ik opeens geforceerd partij moet kiezen." Lastig, "want aan de ene kant beschuldig je een volk, aan de andere kant zijn er slachtoffers en nabestaanden voor wie het heel gevoelig ligt."
Collega-wethouder Orhan Kaya (GroenLinks) spreekt zich niet direct uit. ‘Ik heb zeker niet de intentie mijn mening hierover van de daken te schreeuwen. Ik sta gewoon achter mijn partij.’

GroenLinks vindt niet dat erkenning van genocide door de Turkse overheid een voorwaarde moet zijn voor EU-toetreding. Maar, zo zegt een partijvoorlichter ‘de Kamerfractie van GroenLinks noemt het wel degelijk genocide.’

Daar kan partijgenoot Mesut Cavusoglu, raadslid in Utrecht, zich niet in vinden. ‘Ik heb in Turkije iets heel anders geleerd dan in Nederland wordt beweerd. Van mijn oma hoorde ik vreselijke verhalen over de Armeniërs. Mijn familie is misbruikt. De Armeniërs hebben met Rusland, Frankrijk en Engeland samengezworen om Turkse burgers te doden als het ze zo uitkwam.’
Marry Mos, GroenLinks-fractievoorzitter in Utrecht, reageert verbaasd: ‘Ik wist niet dat hij er zo over dacht.’

Haagse GroenLinks-raadslid Bircan Bozbey is juist wel overtuigd van genocide. ‘Ik ben geen historica, maar wat in 1915 gebeurde lijkt veel op genocide. Ik vind het ongelofelijk dat ze dat in Turkije blijven ontkennen.’

Haagse VVD-raadslid Ibo Gülsen verzucht: ‘Wat maakt het uit wat ik hiervan vind? Ik kan me als raadslid beter druk maken over de luchtkwaliteit. Iedereen weet dat er iets verschrikkelijks is gebeurd. Maar of dat genocide was, dat weet ik niet. Ik maak me er wél druk over dat Turkije schrijvers opsluit als die het woord genocide in de mond nemen. Iemand opsluiten om zijn mening, dat kan natuurlijk niet.’

Bron: de Volkskrant.nl

Quote

Stelling:
‘De kwestie wordt misbruikt om Turkije uit de EU te houden. Lekker een land op z’n nummer zetten. Koloniaal denken.’ Bent u daarmee eens of niet en waarom????

Niemand is volmaakt en perfect, laat `n ander in eigen waarde.
 
kiesverstandig
De pot verwijt de ketel ......

Zullen we onze Nederlandse politici eens vragen wat er in voormalig Nederlands Indie is gebeurt tijdens de politionele akties.

Dus ja, dit topic wordt misbruikt om Turkije in een kwaad daglicht te zetten.
Gewijzigd door kiesverstandig op 29 September 2006, 15:12
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Bert2006

Quote

kiesverstandig schreef:
De pot verwijt de ketel ......

Zullen we onze Nederlandse politici eens vragen wat er in voormalig Nederlands Indie is gebeurt tijdens de politionele akties.

Dus ja, dit topic wordt misbruikt om Turkije in een kwaad daglicht te zetten.


Niet dit topic wordt misbruikt, maar het dwingende karakter van het moeten erkennen van zo`n volkerenmoord wordt daarvoor gebruikt. Laten we het zo zeggen: er zijn weinig landen waar geen genocide heeft plaatsgevonden en er oorlogsmisdaden zijn begaan door andere naties.
Voorbeeld: Joegoslavie, Irak, Sudan, Somalie etc.

Moet dat `n reden zijn om mensen, die een politieke ambitie hebben, een persoonlijke mening af te dwingen waarmee hij/zij in gewetensnood kan raken. Zodoende wordt elke generatie steeds geconfronteerd met een bepaalde geschiedenis.
Niemand is volmaakt en perfect, laat `n ander in eigen waarde.
 
kiesverstandig
Uiteindelijk is het wel verhelderend hoe de desbetreffende politici denkt. Terecht of onterecht dat kan ik niet beoordelen. Maar dan kun je het wel aan je eigen referentiekader toetsen en beslissen of je wel of niet op de persoon in kwestie wilt stemmen.

Politiek is elastiek, alles is rekbaar!
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Bert2006
De discussie rondom Armeense genocide breidt zich uit, zowel in Nederland als Frankrijk en Duitsland. En het zal ons niet verbazen dat dit binnen Europa een heet hangijzer wordt voordat Turkije volwaardig lid zal kunnen worden van de EU.
Maar laten we ons beperken tot Nederland, waarin dit onderwerp een rol zal gaan spelen bij de kandidaat-stelling binnen de partijen en gezien allerlei berichtgeving in de media, diverse weblogs en columns, moet het niet verwonderlijk zijn dat ditgene de komende verkiezingen zal beinvloeden.

Quote

Stelling is:
Het is overigens opvallend, dat er in de hele discussie tot nu toe vooral politici - van welke herkomst dan ook - met enige stelligheid van alles beweren over de historische gebeurtenissen waar zij amper enige weet van blijken te hebben.
Vaak voegen zij daartoe dat het hun `persoonlijke mening' is; echter ze dienen zich ervan bewust te zijn dat ze een `publieke functie' te vervullen hebben. Daarnaast is het zo, dat wie iets wil beweren, doet er goed aan zich eerst op de hoogte te stellen van de beschikbare feiten. Dus, een `persoonlijke mening' is alleen waardevol als die berust op kennis en inzicht!!! Zijn jullie daarmee eens of niet en waarom?

Niemand is volmaakt en perfect, laat `n ander in eigen waarde.
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Persoonlijke mening relevant of niet???', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
Is elke mening evenveel waard? Dit wil ik kwijt! : 2 08 Mar 2013
Rechtszaak Wilders, wel of niet terecht? Algemeen : 1 22 Oct 2010
'Stempotlood niet betrouwbaar' Kiesstelsel landelijk : 1 05 Mar 2010
Stemmachine voorlopig niet operationeel Politiek eigenbelang : 2 17 May 2008
Kabinet voelt niet voor wijziging kiesstelsel Politiek eigenbelang : 1 26 Apr 2008
Verwerkingstijd: 0.12 seconden
2,163,469 unieke bezoeken