obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Denk u door te stemmen invloed te kunnen uitoefenen?
 Onderwerp afdrukken
Toch betrokken bij democratie.
beheerder
Een grote groep mensen maakt geen gebruik van hun stemrecht. Ik wil U oproepen toch te gaan stemmen, maar dan om Uw stem ongeldig te laten verklaren!

Misschien herkent u zichzelf in een van onderstaande redenen;

- geen enkele partij / politici verdient mijn stem.
- ik heb toch geen invloed.
- wat ik ook kies, politici zitten er voor hun eigen belang.
- die spelletjes in Den Haag ben ik zat.
- ze houden mekaar toch de hand boven het hoofd.
- macht corrumpeert.

Mijn missie met deze website is U aan te sporen toch van Uw stemrecht gebruik te maken!

Als U niet stemt dan;

- wordt U tot de zwijgende meerderheid gerekend.
- geeft U eigenlijk aan dat U het wel best vind zo.

Om te laten zien dat U het anders wil, maakt U toch de gang naar de stembus! Maar geeft U aan dat U uw stem ongeldig wilt laten verklaren! Dit is iets anders dan blanco stemmen, dan wordt uw stem bij de restzetelverdeling gebruikt.

Op deze wijze kunt U aan de politiek in Den Haag de boodschap overbrengen dat het anders moet!

Graag uw reactie!
Politiek is elastiek, alles is rekbaar!

Doe mee, wees niet passief! De politiek bemoeit zich met jou! Dus bemoei je met de politiek!
 
wica
Wist niet dat je, je stem ongeldig kon laten maken.
thnx voor de tip.
 
beheerder

Quote

wica schreef:
Wist niet dat je, je stem ongeldig kon laten maken.
thnx voor de tip.


Veel mensen weten dat niet en blijven daarom thuis of stemmen blanco! Ik wil dat "stem ongeldig laten verklaren" juist bekend maken. Om zo een signaal af te geven dat het anders moet met de politiek! Help je mee? :p Vertel je Vriend over deze website, wel eerst inloggen![/b]

Ik zie dat als de mogelijkheid om wel van je stemrecht gebruik te maken, maar niet aan de poppenkast mee te doen en daarmee dus te protesteren.Grin
Politiek is elastiek, alles is rekbaar!

Doe mee, wees niet passief! De politiek bemoeit zich met jou! Dus bemoei je met de politiek!
 
Bert2006
De democratie loopt op z'n eind. Gezien het stuurloze stemgedrag van de massa, die zich laat leiden door politieke uitspraken van media en gepopulariseerde poppetjes, kan men concluderen dat het grootste deel van de stemmers eigenlijk niet geschikt is om van het stemrecht gebruik te mogen maken.

Het is pijnlijk voor velen, maar hoe kunnen bestuurders respect hebben voor een volk dat de ene dag rechts en de volgende links stemt? Democratie werkte in Athene toen daar de hele populatie uit nog geen 10000 zielen bestond.

Quote

Delen jullie deze mening of laten we ons leiden door die voorgespiegelde programma-punten of politieke uitspraken, die per dag verschillen.Shock

Niemand is volmaakt en perfect, laat `n ander in eigen waarde.
 
Bert2006
De hoge kwaliteit van de Nederlandse democratie blijkt volgens een rapport onder andere uit de onafhankelijke rechtspraak(?), de opkomst bij parlementsverkiezingen, het politieke zelfvertrouwen en de politieke interesse van de bevolking(?), de steun voor het parlementaire stelsel, de integriteit van het openbaar bestuur, de persvrijheid, actieve deelname van de bevolking aan het gemeenschapsleven en een krachtig ontwikkeld decentraal bestuur.

Quote

Stelling:
De hoge kwaliteit van de Nederlandse democratie blijkt volgens een rapport onder andere uit de onafhankelijke rechtspraak(?); is dat zo volgens jullie?

Niemand is volmaakt en perfect, laat `n ander in eigen waarde.
 
kiesverstandig

Quote

Bert2006 schreef:
Stelling:
De hoge kwaliteit van de Nederlandse democratie blijkt volgens een rapport onder andere uit de onafhankelijke rechtspraak(?); is dat zo volgens jullie?


Voor mijn gevoel meet de nederlandse justitie met twee maten. De gewone burger wordt harder aangepakt dan de topmensen uit bedrijfsleven en politiek.

Mogelijk ligt dat niet aan justitie maar aan het feit dat die toplieden zich de beste advocaten kunnen veroorloven.Angry
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Toch betrokken bij democratie.', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
Minister keurt afgekeurde Nedap stemcomputers toch goed! Privacy : 1 06 Apr 2007
Verwerkingstijd: 0.12 seconden
2,163,908 unieke bezoeken