obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 3

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Zullen de verkiezings-beloftes worden waargemaakt of gebroken? Wij als burgers moeten vertrouwen op de gekozen politici in de Tweede Kamer en in de regering of die de beloftes zullen nakomen.
 Onderwerp afdrukken
Wie krijgt jouw stem 4 juni?
WOMENINC
WOMEN Inc. Politiek Café

Nederland neemt in Europa een achterstandspositie in als het gaat om de emancipatie van het ouderschap. De Nederlandse overheidsuitgaven voor gezinnen stellen weinig voor in vergelijking met de uitgaven van andere West-Europese landen. Groot-Brittannië, België en Frankrijk geven bijna twee keer zoveel van hun Bruto Nationaal Product uit aan (één ouder)gezinnen. Kan ons land zich optrekken aan de Europese zusterstaten? En op welke manier kunnen de aanstaande Europese Verkiezingen bijdragen aan de emancipatie van het ouderschap in Nederland?

De maandelijkse WOMEN Inc. Talkshow is maandag 18 mei een eenmalig politiek café. Onder leiding van moderator Gülden Ilmaz en dj Suna zal de avond vorm krijgen. Publicist Roos Wouters opent de avond met een scherpe column over flexibilisering van het ouderschap. Hoogleraar Arbeids- en Emancipatie-economie Joop Schippers spreekt met Hedy d'Ancona over het Nederlandse gezinsbeleid in Europees verband.

Emine Bozkurt (PvdA), Veronique Swinkels (NewEuropeans), Marije Cornelissen (GroenLinks), Marietje Schaake (D66), Niermala Jankie (Solidra), Hester Jansen (CDA), Natasja Oerlemans (Partij voor de Dieren), en anderen staan op de zeepkist en vertellen jou - in een paar minuten - waarom jij op 4 juni op hen moet stemmen.

Pakhuis de Zwijger: Piet Heinkade 181, Amsterdam

www.womeninc.nl
 
Mo
Op landelijk niveau wil ik nog wel eens een zwevende kiester zijn. Wat ik wel altijd doe is mijn stem aan een vrouw op de door mij gekozen lijst geven.
Niet zozeer omdat ik het altijd met de standpunten eens ben van de vrouwenemancipatie groeperingen, maar wel omdat ik van mening ben dat er te weinig vrouwen (die m.i. eveneens goede leiderschappen en politieke diplomatie bezitten) in topfuncties en politieke functies zitten.

Gr
Mo
Gewijzigd door Mo op 14 May 2009, 20:02
 
kiesverstandig
Eigenlijk moet je kijken naar de kwaliteiten van een persoon en niet naar de sekse.Angry

Of vind je van niet?
Gewijzigd door kiesverstandig op 03 June 2009, 23:00
Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Mo
De vrouw aan wie ik mijn stem geef heeft dan ook de benodigde kwaliteiten. Dus waarom zou ik zonder meer dan maar op de lijsttrekker stemmen? Omdat het een man is en ik geen onderscheid zou mogen maken in man of vrouw, of omdat ik ga voor het feit dat m.i. meer vrouwen de politiek in dienen te gaan en op deze wijze laat zien dat ik de vrouw in die lijst specifiek mijn stem waard vind en haar prefereer boven een mannelijke lijsttrekker!!

Waarom staan op de politieke partijen haast overal mannen als eerste? Dat is pas relativeren van kwaliteit en ongeloofwaardig en verlakkerij.

Gr
Mo
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Wie krijgt jouw stem 4 juni?', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
Woensdag 22/11: verkiezingsdag. Kies kort maar krachtig. Stem met de combi-stem! Invloed door te stemmen? : 6 28 May 2012
Stemmen op 4 juni voor het europees parlement Invloed door te stemmen? : 4 30 May 2009
Britse overheid krijgt boete wegens schenden privacy Privacy : 1 03 Jul 2008
Blanco stem voortaan ook echt blanco! Invloed door te stemmen? : 1 14 Aug 2007
Verwerkingstijd: 0.20 seconden
2,163,632 unieke bezoeken