obey-robots.txt

Nog geen lid?

Word lid!
Lees ook de disclaimer.

Navigatie

Leden enquête

De Stemcomputer moet een extra knop krijgen met de tekst, "Maak mijn stem ongeldig!"

ja
ja
81% [17 stemmen]

nee
nee
19% [4 stemmen]

Stemmen: 21
U moet inloggen om te stemmen.
Gestart: 15 Jul 2006

Enquête archief

Gebruikers Online

· Gasten online: 1

· Leden online: 0
· Nieuwste lid: LM5NL

Delen/Favorieten

Inloggen

Geef gebruikersnaam

Wachtwoord



Nog geen lid?

» Registreer «
Als geregistreerd lid kunt u reageren en alle extra functies gebruiken.

Wachtwoord vergeten?
Verzoek nieuw wachtwoord.
Wij vertrouwen stemcomputers niet

Bits of Freedom

Onderwerp bekijken

Met steeds meer electronische mogelijkheden moeten we onze privacy goed in de gaten houden en ons niet laten meeslepen door (angst voor terroristische) sentimenten.
 Onderwerp afdrukken
Met kenteken parkeren in Amsterdam
kiesverstandig

Quote

Met kenteken parkeren in Amsterdam

Elke automobilist krijgt er vroeg of laat mee te maken: je parkeert je bolide in het centrum en dan moet je snel heen en weer rennen naar een parkeerautomaat om een kaartje te kopen, in de hoop ondertussen geen boete te krijgen.

Amsterdam heeft een oplossing gevonden voor dit probleem. Door het invoeren van het kenteken op de parkeerautomaat wordt in een database opgeslagen dat je betaald hebt. De controleurs van de dienst Stadstoezicht hebben toegang tot deze database en kunnen zo nagaan of je hebt betaald.

Volgende maand verschijnen de eerste betaalautomaten die met kentekens werken in stadsdeel Slotervaart. Volgend jaar is de binnenstad aan de beurt, in 2010 moeten alle Amsterdamse parkeerautomaten voorzien zijn.

Bron: Fok.nl


Onder het mom van gemak word de strop strakker om de nek van de burger gelegt.

De menselijke maat wordt hierbij weer eens totaal uit het oog verloren. Even medicijnen afgeven bij je hulpbehoevende tante en zonder dat je er erg in hebt gelijk een boete voor onbetaald parkeren. Een parkeerwachter kun je nog uitleggen dat je noodlijdende tante toch echt op haar medicijnen zat te wachten en dat je niet op bezoek ging maar medicijnen ging afgeven.

Met een alleen maar registrerende controle auto kun je je verhaal niet kwijt.

Nee de burger moet passief alles accepteren wat er nu weer bedacht word om centjes uit de zakken te kloppen.

Nog een paar positieve effecten voor de burger (maar niet heus)

Quote

Niet meer van de parkeerautomaat terug naar de auto lopen om een bonnetje achter de voorruit te leggen.

Volgens de gemeente behoren weggewaaide of verloren parkeertickets daarmee voorgoed tot het verleden.

Het kentekenparkeren maakt op termijn ook het 'real time' parkeren mogelijk.

Dat is voordeliger voor de parkeerder omdat dan alleen voor de daadwerkelijk geparkeerde tijd wordt betaald.


Bron: de Pers


Wat een non argumenten! En ik straks goedkoper uit! Dacht het niet. Voor 10 minuten een bewust risico lopen is er met dit systeem niet meer bij. Dus voordeliger is het alleen maar voor de overheid. Angry

parkeermeterANP-979612_tcm44-379433

Politici zijn net als de wind; "zoals de wind waait, draait mijn mening".
 
Spring naar forum:
 Nieuw onderwerp  Antwoorden

Gebruik BBcode of HTML om naar; 'Met kenteken parkeren in Amsterdam', te verwijzen!

BBcode:
HTML:

Vergelijkbare onderwerpen

Onderwerp Forum         Laatste bericht
Betaald parkeren, bah! Dit wil ik kwijt! : 2 07 Nov 2010
Parkeren grote auto wordt onbetaalbaar(der) Zoals de wind waait, waait mijn jasje : 1 02 Sep 2007
Verwerkingstijd: 0.16 seconden
2,170,152 unieke bezoeken